Termin Design Thinking pojawia się coraz częściej w twórczych środowiskach. To pewien sposób, którego prostota i uniwersalność sprawia, że doskonale sprawdza się wszędzie tam gdzie potrzebny jest pomysł na rozwiązanie problemu  – warto po niego sięgnąć. 

Komu i do czego się przyda

Problemy to ludzka specjalność. Czy wprowadzasz innowacje, działasz w branży rozwojowej, jesteś biznesmenem, inwestorem, programistą, przemysłowcem wytwórczym, prowadzisz usługi, handel, rozrywkę… niezależnie od branży, chcesz zaoferować najlepszy produkt. Najlepszy, czyli taki, który trafi w potrzebę odbiorców i rozwiąże ich problem. Design Thinking to sposób myślenia – szerokie ale systematyczne podejście do problemu, mające na celu znalezienie najlepszego z rozwiązań.

Design Thinking to metoda kreatywnego rozwiązywania problemów.Kliknij, aby Tweetnąć

Tobie też może się przydać. Sprawdzi się w obmyślaniu strategii marki, a nawet w tworzeniu jej wizualnego przekazu.

Nasz sposób działania podczas projektowania logo, materiałów reklamowych i stron internetowych w naturalny sposób przypomina Design Thinking. Taki system gwarantuje:

  • dobre rozpoznanie potrzeb klienta i jego grupy docelowej
  • sprecyzowanie oczekiwań i celu
  • wolność w fazie twórczej gdyż wiemy w jakim polu się poruszamy i dla kogo tworzymy
  • trzymanie się założeń i możliwość odniesienia się do nich w fazie przygotowywania projektu
  • sprawne testowanie w oparciu o potrzeby odbiorcy

 

Jak działa Design Thinking?

Proces z reguły opiera się na pracy warsztatowej z wykorzystaniem technik kreatywnych. Techniki kreatywne to takie, podczas których tworzy się pewne wyobrażenia, założenia, koncepcje i hipotezy. Często trzeba wcielić się w rolę, cofnąć do poprzedniego etapu tworzenia, zniszczyć lub rozmontować pierwotne założenia, spróbować połączyć i innymi. Żeby nie „odlecieć” w tych wyobrażeniach Design Thinking ma pewne ramy – etapy, którymi podąża projekt:

 czym jest design thinkingLicencja Creative Commons Naszą infografikę udostępniamy w ramach licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe. Możesz ją pobrać i udostępniać w niezmienionej postaci podając odnośnik do nas.

Ramy te są elastyczne ale pomagają na lepszą organizację procesu. Z każdej jego części można powrócić do poprzedniej. Np. jeśli po burzy mózgów w etapie 3 nie można wybrać oczekiwanego rozwiązania by stworzyć prototyp (4), można ponownie rozpatrzeć problem  (2) lub nawet uzupełnić wywiad z odbiorcami (1).

Masz jakieś doświadczenia w pracy z tym systemem? Koniecznie daj nam znać.